073-7766651
מספר מקשר - הסבר

אבזור רכבי נכים

אבזור רכבי נכים היא דרך מצוינת לעזור לאנשים עם מוגבלות פיזית, לנסוע וליהנות מחופש התנועה. מכונית רגילה שכולנו מכירים יכולה להציב אתגרים רבים, בכל הנוגע לתנועה עצמאית בדרכים, ובכניסה ויציאה מכלי רכב. למרבה המזל, קיים מגוון עזרי ניידות שעוזרים להקל על החיים, כגון מעליות, רמפות, מדרגות ותפוחי הגה על פי הצורך. בעקבות עיצובם ובנייתם של כלי הרכב הסטנדרטיים, ישנם אביזרים מסוימים שיש להתקין ברכב על מנת להבטיח את שלומו ונוחותו של הנכה.

אבזור רכבי נכים נועד לשפר את הבטיחות והנוחות של אנשים עם מוגבלויות בזמן שהם נוהגים ברכבם. אביזרים כמו מעלון לכיסא גלגלים ומדרגה חשמלית, רמפות ותפוחי הגה הם האביזרים הנפוצים ביותר לרכבי נכים. 

חברת המרכיב מספקים ומתקינים אבזור לרכבי נכים – מסילות עיגון, דלתות חשמליות, מדרגה חשמלית, מעלונים לרכבי נכים , מעלית לנכים ועוד אביזרים לרכבי נכים.

תוכן עניינים

סוגי אביזרים לרכבי נכים

יש כיום שני סוגים של מעלון לרכב. באם בוצעה הנמכה בחלק האחורי של הרכב, על מנת להביא לכדי הגדלה של גובה פנים הרכב, ובאופן הזה לפתוח פתח שבו יוכל הנכה להיכנס בעודו יושב על כיסא הגלגלים, מתקינים פשוט רמפה, בדלת הצדדית או לחלופין בדלת האחורית של הרכב.

והסוג השני הוא ברכב שלא בוצעה בו הנמכה. באופן כזה שגובה הכניסה מהרצפה הוא סטנדרטי. ברכב שכזה מתקינים מעלון לכניסה מן החלק האחורי של הרכב, כמו גם דרך הדלת הצדדית של הרכב. כך או כך, תהיה האופציה שתבחרו, העיקר שתיהנו מהזכות שלכם, הבסיסית, להיות מסוגלים לנהוג ברכב, על אף שאתם מוגבלים בניידות.

בנוגע למעלונים לרכבי נכים, הוא המכשיר הממונע החשוב ביותר שנועד להעלות את כיסא הגלגלים של הנכה אל תוך הרכב. מעלית היא פתרון מצוין לכלי רכב נכים בגלל שהיא יכולה להעלות את הרכב מהקרקע כך שיהיה בגובה בטוח ונוח יותר לכניסה וליציאה של הנהג הנכה. רוב המעליות מופעלות באופן חשמלי, והן נועדו להיות קלות משקל ונוחות לשימוש. חלק מהדגמים מגיעים עם שלט רחוק, המאפשר למשתמש להרים ולהוריד את המעלית מרחוק לנוחות מקסימלית. סוג זה של מעלון יכול להיות מותקן בחלקו האחורי או בצדו של הרכב.

יש כיום שני סוגים של מעלון לרכב. באם בוצעה הנמכה בחלק האחורי של הרכב, על מנת להביא לכדי הגדלה של גובה פנים הרכב, ובאופן הזה לפתוח פתח שבו יוכל הנכה להיכנס בעודו יושב על כיסא הגלגלים, מתקינים פשוט רמפה, בדלת הצדדית או לחלופין בדלת האחורית של הרכב. והסוג השני הוא ברכב שלא בוצעה בו הנמכה. באופן כזה שגובה הכניסה מהרצפה הוא סטנדרטי. ברכב שכזה מתקינים מעלון לכניסה מן החלק האחורי של הרכב, כמו גם דרך הדלת הצדדית של הרכב. כך או כך, תהיה האופציה שתבחרו, העיקר שתיהנו מהזכות שלכם, הבסיסית, להיות מסוגלים לנהוג ברכב, על אף שאתם מוגבלים בניידות.

מכשיר נוסף וחשוב מאוד באבזור רכבי נכים הוא מדרגה חשמלית לרכב, היא מכשיר שנועד לסייע לנכים להיכנס ולצאת מרכבם גם כן. סוג זה של מכשיר מותקן בדרך כלל בצידו של הרכב ומופעל באמצעות שלט רחוק לנוחות בעל המוגבלות הפיזית. מדרגה חשמלית לרכב מאפשרת לנכים להיכנס ולצאת בקלות מרכבם ללא צורך בשימוש בידיים או בזרועותיהם ואפילו ללא עזרה פיזית מאדם אחר או מטפל. מדרגה היא אופציה מצוינת עבור כלי רכב לאנשים עם מוגבלויות, שכן היא יכולה לספק פלטפורמה יציבה לבעל המוגבלות לעמוד עליה בעת הכניסה או היציאה מהרכב. המדרגה יכולה להיות קבועה או ניידת, והיא מגיעים במגוון גדלים כדי להתאים בצורה אולטימטיבית לסוגים השונים של הרכבים.

רמפה לרכב נכים בדומה למדרגה החשמלית, היא מכשיר שנועד לספק דרך בטוחה ונוחה עבור הנכה כדי להיכנס ולצאת מהרכב שלו. רמפה היא אלטרנטיבה מצוינת למעלית, מכיוון שהיא יכולה לספק גישה מהירה וקלה יותר לרכב. רמפות זמינות במגוון גדלים וחומרים, וניתן להתקין אותן באופן קבוע או זמני. לדוגמה, ניתן להקים רמפה ניידת בעת הצורך, ולאחר מכן לקפל אותה לאחסון כאשר אינה בשימוש. סוג זה של רמפה מותקן בדרך כלל בחלקו הקדמי או האחורי של הרכב בהתאם לצורך ומקום הישיבה הקבוע של בעל המוגבלות הפיזית, והרמפה ניתנת לתפעול ידני או דיגיטלי. הרמפה ניתנת להתאמה לגובה הנכה ובאמצעותה ניתן להיכנס ולצאת מהרכב במהירות ובקלות ללא סיוע נוסף.

תפוח הגה לנכים הוא מכשיר שנועד לסייע לנכים להפעיל את רכבם ולהזיז את ההגה ללא שימוש ב2 ידיים יחד. התקן התפוח מותקן בדרך כלל על גבי ההגה במיקום המתאים לבעל המוגבלות הפיזית. תפוח ההגה נועד לספק שליטה עבור הנכה וגמישות רבה בעת הנהיגה והפעלת כלי הרכב שלהם. אלו הם רק חלק מהאביזרים הרבים לרכב נכים שניתן להשתמש בהם כדי לצייד רכב נכה לביצועים אולטימטיבית ומותאמים אישית לכל מוגבלות פיזית של הנכה. על ידי התקנת מכשירים אלו, אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות שונות יכולים ליהנות מחופש התנועה, ולנסוע בחופשיות ממקום למקום ולהנות מהבטיחות והנוחות המגיעים יחד עם הציוד המתאים שמאבזר את הרכב שלהם. עם האביזרים הנכונים לרכב נכים, אנשים בעלי מוגבלויות יכולים ליהנות מאותה רמת עצמאות וחופש שכולם נהנים ממנה. אבזור רכבי נכים הוא צעד חשוב המסייע להבטיח את הבטיחות והנוחות של אנשים עם מוגבלות פיזית. ישנם מגוון שינויים שניתן לבצע ברכבים כדי להפוך אותם לנגישים, מותאמים אישית ונוחים יותר עבור בעלי מוגבלויות פיזיות.

הדור הבא של רכבי נכים

נושא האבזור לנכים עבר מהפכה בשנים האחרונות. השילוב בין התפתחות טכנולוגית לבין שינוי חברתי ועמידת הנכים על זכויותיהם יצרו שינוי. הוא הביא לכך שהיום עומדים לרשות הנכים אמצעים רבים יותר העוזרים להם לתפקד באופן אוטונומי או לקבל טיפול טוב יותר מן המטפלים תוך הקלה רבה גם עליהם. השינוי נוגע לכל תחומי החיים, כולל תחום השינוע.

אבזור רכבי נכים היום מאפשר הסעה קלה יותר שלהם ומאפשר גם לנכים לנהוג בעצמם תוך התגברות על מגבלות שונות. מהם העזרים בהם ניתן להצטייד? רכבי נכים המצוידים באביזרים שונים להעלאת או הורדת הנכה עם כיסא הגלגלים לרכב או ממנו, לאחסון כיסא הגלגלים או אבזור המיועד לשהיה או נהיגה הם בעלי ערך מוסף ומשדרגים עבור הנכה והמטפלים בו את איכות החיים במידה רבה. עם אבזור רכבי נכים נמנים:

 
  • להעלאה והורדה של אדם על כיסא גלגלים: מעלונים ורמפות: מעלון הוא מתקן המיועד להעלאת והורדת הנכה עם כיסא הגלגלים בבטיחות מרכב שלא נעשתה בו הנמכה של רצפת הרכב. מעלון יכול להיות מותקן על רצפת הרכב או כמעלית תחתית להתקנה חיצונית. ברכבים שעברו הנמכה בחלק האחורי או באזור הצד של הרכב ניתן להתקין רמפה דרך כניסת צד או כניסה אחורית.
  • להעלאת/ הורדת כיסא הגלגלים בלבד: מנופון: מנופון מיועד להעלאה או הורדה של כיסא הגלגלים בלבד ולכן מתאים לנכה המסוגל לאחר העליה לרכב להתקדם אל מקום הישיבה בכוחות עצמו או בעזרת סיוע של אדם אחר. סוגים שונים של מנופונים מתאימים לסוגים שונים של רכבים: רכב פרטי, ואן, מיני וואן ועוד, וכן לסוג, מבנה ומשקל כיסא הגלגלים.
  • מושבים להעברה בטוחה אל מחוץ לרכב: מושבים נשלפים על מסילות הניתנים לסיבוב והנעה. זהו מושב אורטופדי עליו יכול להמשיך הנכה לשבת גם לאחר הירידה מן הרכב וכך אינו צריך לעבור ממושב הרכב אל כיסא הגלגלים. עגלת המושב מאוחסנת בתא המטען והשליטה במושב נעשית באופן חשמלי או ידני.
  • מערכות נהיגה אלקטרוניות לנהיגת נכה: כאמור, ההתפתחות הטכנולוגית לא מדלגת גם על רכבי נכים ומאפשרת לנכים הסובלים מחולשה או מגבלה בידיים לנהוג באופן עצמאי. מערכות ממוחשבות קוראות את תנועות הנכה והופכות אותן לפעולות הנדרשות להפעלת הרכב, כמו מערכת הגז והברקס או מערכת ההיגוי. את המערכות ניתן להתקין או לפרק על פי הצורך. ישנם גם שינויים שניתן לעשות באביזרים המקוריים של הרכב על מנת להתאימם לנכה כמו הגה אופקי, משענת ראש, מנגנון להפעלת הדוושות בידיים ועוד.
  • אביזרי הגה – מדובר באביזרים שונים המותקנים על ההגה, ומטרתם היא לסייע בהחזקת ההגה בצורה נוחה יותר הקרובה לגוף, או עם יד אחת וכד’. אביזרים כאלה הם למשל, תפוח הגה, הגה אופקי, מזלג ועוד. ככלל, קיימים גם אביזרים שונים שנועדו לתמוך בגוף הנוהג בזמן הנהיגה, כמו משענת ראש מיוחדת, הגה המותאם למושב ועוד.
  • מנופים – מדובר במנופים שנועדו לסייע להכניס את כסא הגלגלים לרכב, ללא צורך במאמץ פיזי. קיימים סוגים שונים של מנופים.

אבזור רכבי נכים - רק אצל מקצוענים

רוצים לשדרג את איכות החיים? לאבזר את רכב הנכים במגוון אביזרים שיקלו עליכם או על המטפלים בכם? אנחנו ב"המרכיב" עומדים לרשותכם עם שלל אביזרים וידע מקצועי נרחב לבחירת האביזרים המתאימים לרכב, התקנתם בצורה בטוחה וגם תיקונים אם נדרש.

לייעוצים והזמנות אביזרים לרכב השאירו פרטים או חייגו:

* לא נשתמש או נעביר את המידע האישי שלך

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 02-6782605